spørgsmål vedrørende
Bestilling
Hvordan bestiller jeg?
Produktsiden
På nogle varer har du mulighed for at vælge den farve eller variant, du ønsker, før du kan tilføje produktet til din kurv. Hvis du vil være helt sikker på, at du har fundet det rigtige produkt, kan du læse produktanmeldelser fra andre kunder under “Anmeldelser”. Du finder detaljer om mål, materialer og anden relevant information på produktsiden. Hvis du har nogle spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os direkte i chatten på hjemmesiden, her vil du blive mødt med personlig vejledning indenfor vores åbningstider.
Det er muligt at besøge vores fysiske butikker og se samt mærke produkterne, inden du køber. Her er det også muligt at få råd og vejledning fra vores kompetente personale.
Peech København
Guldbergsgade 25, kld. tv.
2200 København N
Peech Aarhus
Badstuegade 16
8000 Aarhus C
Din kurv
Du finder din indkøbskurv i øverste højre hjørne. Her kan du tilføje særlige instruktioner til din ordre, hvis du fx køber en gave og ønsker, at den skal pakkes ind.
Kassen
Inden du kan gå videre med din betaling, skal du læse og acceptere vores handlingsbetingelser. Her skal du vælge din foretrukne leverings- og betalingsmetode og tilføje dine personlige oplysninger, så vi kan sende din pakke nemt og hurtigt. Kontrollér at alle oplysningerne er korrekte inden du gennemfører dit køb.
Vi sender en ordrebekræftelse på mail inden for en time efter du har gennemført dit køb. Det er din kvittering. Husk at tjekke dit spamfilter.
Hvad er ordreprocessen?
Når din ordre er gennemført, begynder vi hurtigst muligt at klargøre dine varer og pakke din ordre. Har du bestilt en hverdag eller lørdag inden klokken 16, kan du forvente at din pakke bliver sendt samme dag. Når din ordre er afsendt, sender vi en mail, der indeholder et trackinglink til pakken. Her kan du følge din pakke gennem hele leveringsprocessen.
Hvordan finder jeg det rigtige produkt?
Hvis du leder efter et specifikt produkt eller en særlig information, der ikke er på vores hjemmeside, kan du kontakte vores kundeservice på hej@peech.dk.
Hvis du ikke er helt sikker på, hvilket produkt du kan vælge, kan du tage vores quiz her.
Du kan desuden bladre gennem vores journal for inspiration til produkter.
Husk, at vi altid er klar på at yde rådgivning og vejledning i vores fysiske butikker. Du kan også ringe vores kundetelefon på +45 27 15 10 69 tirsdag-lørdag 12-19 eller kontakte os i chatten her på hjemmesiden.
Peech København
Guldbergsgade 25, kld. tv.
2200 København N
Peech Aarhus
Badstuegade 16
8000 Aarhus C
Et godt tip er, at de produkter, der pirrer din nysgerrighed, som udgangspunkt er et godt valg.
Hvad skal jeg vide om min ordrebekræftelse?
Når din ordre er gået igennem, sender vi altid en ordrebekræftelse til den mailadresse, du har indtastet under dine oplysninger. Hvis du ikke har modtaget mailen kan det skyldes følgende:
- Mailen er havnet i dit spamfilter
- Du har lavet en mindre tastefejl i mailadressen. Det skal vi have rettet – skriv en mail til vores kundeservice hej@peech.dk. Inkludér gerne andre oplysninger, der kan hjælpe os med at finde din ordre – telefonnummer, fulde navn, adresse. Så ændrer vi mailen og gensender ordrebekræftelsen
- Du har flere mailadresser, og din autofyld-funktion har valgt den forkerte, da du gennemførte dit køb.
Har du stadig ikke modtaget din ordrebekræftelse? Måske er din ordre ikke gået korrekt igennem. Tjek, om der er en betalingsreservation i din bank, og kontakt i så fald vores kundeservice på hej@peech.dk. Vi kan tjekke, om ordren er gået rigtigt igennem. Hvis du skriver til os, skal du huske at oplyse dit telefonnummer, fulde navn og adresse, så vi kan finde og bekræfte din ordre.
Hvordan bruger jeg mit gavekort eller rabatkode, når jeg bestiller?
Navnet på rabatkoden eller et gavekort indtastes på samme side, hvor du tilføjer dine personlige oplysninger. Du finder feltet til højre under produkterne i din kurv.
Bemærk, at det kun er muligt at anvende én rabatkode pr ordre. Indtaster du flere rabatkoder, er det den sidst indtastede kode, der anvendes. Hvis rabatkoden er ugyldig kan det skyldes, at den er udløbet, at der kræves et minimumsbeløb eller minimum antal varer, eller at den allerede er anvendt.
Det er ikke muligt for os at tilføje en rabatkode efter du har afgivet din bestilling. Sørg derfor for at tjekke, at du har indsat koden, inden du gennemfører din betaling.
Tilbud om en gratis gave er kun gyldig i forbindelse med en ordre. Der kan være specifikke krav til minimumsordreværdi eller særlige produkter. Hvis produkter i ordren med en gratis gave returneres, og kravene derfor ikke længere er opfyldt, skal den gratis gave eller værdien heraf også returneres.
Rabatkoder kan som udgangspunkt ikke kombineres med andre rabatter eller tilbud.
Hvis beløbet på dit gavekort overstiger købsbeløbet, kan du bruge det resterende beløb næste gang du handler hos os.
Rabatkoder og gavekort kan også anvendes, hvis du handler i vores fysiske butikker.
Vær opmærksom på, at vores rabatkoder og gavekort skal bruges inden for en begrænset periode. Gyldighedsperioden og betingelserne for rabatkoder og gavekort vil tydeligt fremgå af det materiale, hvor rabatkoderne er fundet. Du kan altid kontakte vores kundeservice på hej@peech.dk, hvis du har spørgsmål til betingelserne, eller andre spørgsmål til de rabatkoder, du har modtaget.
Hvilke betalingsmetoder kan jeg bruge?
Du kan altid se dine muligheder, når du kommer frem til kassen, men vi har et bredt udvalg af betalingsløsninger, som blandt andet kreditkort, VISA og Mastercard. Du kan også vælge en betalingsapp på telefonen eller betale via en af vores partnere, der tilbyder opdelte betalinger eller giver mulighed for at samle alle dine betalinger ét sted.
Betalingen vil ved brug af betalingskort først blive trukket på din konto, når varen afsendes, og for visse udbydere vil der ske en reservation af beløbet, indtil varens afsendelse.
Hvornår trækkes min betaling?
Vi trækker ofte betalingen, når vi opretter en pakkelabel og afslutter din ordre. Indtil da vises betalingen kun som reservation i din bank. Betalingen vil ved brug af betalingskort først blive trukket på din konto, når varen afsendes, og for visse udbydere vil der ske en reservation af beløbet, indtil varens afsendelse.
spørgsmål vedrørende
Levering
Leveringsmuligheder og -priser
Vi forsøger at have et bredt udvalg af forskellige leveringsmetoder, som du kan vælge mellem. Du kan vælge både lokal afhentning i vores butikker helt gratis, levering til din nærmeste pakkeshop eller direkte hjem til dig. Vi leverer med Bring og Dao i hele Danmark. I kassen kan du se aktuelle muligheder for dit køb.
Du opnår fri fragt, hvis du bestiller varer for mere end 600 kroner.
Hvornår bliver min pakke leveret?
Som udgangspunkt kan du forvente at din pakke bliver leveret 2-4 hverdage efter din pakke er afsendt. Når vi afsender din pakke, får du en mail med et trackinglink, hvor du kan følge din pakke gennem hele leveringen.
Hvis vi oplever forsinkelser på vores lager, bestræber vi os på at give dig besked hurtigst muligt. Forsinkelser hos fragtfirmaet bliver vist gennem trackinglinket.
Hvordan kan jeg spore min ordre?
Når din ordre er pakket på vores lager, modtager du en mail med et trackinglink, som du kan bruge til at følge din pakke hele vejen gennem leveringsprocessen. Hvis du modtager mailen på en lørdag eller en hverdag op til en helligdag, bliver din pakke muligvis først afhentet og scannet efterfølgende hverdag.
Hvis trackingen ser ud til at være forsinket, er du mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice på mail hej@peech.dk, så undersøger vi sagen nærmere.
Min pakke er blevet leveret til den forkerte pakkeshop. Hvad kan jeg gøre?
Hvis din pakke er blevet leveret til en anden pakkeshop eller pakkeboks end den du har valgt, kan det skyldes, at pakkeshoppen eller pakkeboksen er fyldt op. Fragtfirmaet har ret til at ændre pakkeshop eller pakkeboks for at sikre, at din pakke bliver leveret så hurtigt som muligt. Det sker af og til, særligt i forbindelse med højsæsoner for internethandel.
Vi har desværre ikke mulighed for at flytte pakken til en anden adresse, når først den er afleveret til en pakkeshop eller pakkeboks.
Fejl kan selvfølgelig ske, og hvis din pakke er havnet langt fra, hvor du oprindeligt havde bestilt den til, er du velkommen til at kontakte fragtfirmaet direkte eller vores kundeservice på hej@peech.dk – så ser vi, hvad vi kan gøre.
Jeg valgte hjemmelevering, men min pakke er blevet leveret til en pakkeshop eller pakkeboks. Hvad kan jeg gøre?
Hvis din pakke er blevet leveret til en pakkeshop eller pakkeboks i stedet for din adresse, kan det skyldes, at din adresse har været svær at finde, at pakken ikke har kunne stilles på et tørt sted, eller hvis dit navn ikke stod på postkassen.
I disse tilfælde har fragtfirmaet ret til at omdirigere din pakke til en pakkeshop eller pakkeboks for at sikre, at pakken bliver leveret sikkert. Fragtfirmaet sender dig enten en mail eller en SMS med information herom. Det vil også fremgå af det trackinglink, du har modtaget på mail.
Hvordan ser min pakke ud?
Selvom vi gerne vil bidrage til at aftabuisere det at købe og eje sexlegetøj, er det stadig rart, at du selv har lov til at bestemme. Det er ikke alle, der har lyst til at andre skal vide, hvad man køber online. Når du handler på vores webshop og får leveret enten direkte hjem til dig eller til en pakkeshop, sender vi din ordre i en anonym, brun papæske med et hvidt pakkelabel. Der er ikke logo eller virksomhedsnavn på hverken papæske eller pakkelabel – den er helt anonym og diskret.
Kan jeg kombinere flere ordrer?
Hvis du har afgivet to eller flere ordrer inden for en kort periode, der skal leveres til samme adresse, kan vi som regel godt sende ordren samlet. Dog afhænger det af den samlede størrelse og vægt på pakkerne. Af og til sender vi mails, hvor vi spørger kunden, om de ønsker at flere ordrer pakkes samlet – du er selvfølgelig velkommen til at sende vores kundeservice en forespørgsel om samme på hej@peech.dk. Bemærk venligst, at vi ikke tilbyder refusion af fragtbeløb, selvom ordrer kombineres og sendes samlet.
Kan jeg afhente min pakke hos Peech?
Du har mulighed for at vælge lokal afhentning i vores butik i København, når du handler på vores webshop.
Peech København
Guldbergsgade 25, kld. tv.
2200 København N
spørgsmål vedrørende
Min ordre
Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse
Når dit køb er gennemført, sender vi altid en ordrebekræftelse til den mailadresse, du har indtastet. Hvis ikke du har modtaget en ordrebekræftelse kan det skyldes:
- Mailen er havnet i dit spamfilter
- Du har lavet en mindre tastefejl i mailadressen. Det skal vi have rettet – skriv en mail til vores kundeservice hej@peech.dk. Inkludér gerne andre oplysninger, der kan hjælpe os med at finde din ordre – telefonnummer, fulde navn, adresse. Så ændrer vi mailen og gensender ordrebekræftelsen
- Du har flere mailadresser, og din autofyld-funktion har valgt den forkerte, da du gennemførte dit køb.
Hvordan ved jeg om min ordre er gennemført?
Hvis du har modtaget en ordrebekræftelse på mail, ved du, at købet er gennemført korrekt. Hvis du ikke har gennemført din betaling, bliver din ordre automatisk annulleret. Er du i tvivl, om dit køb er gennemført, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på mail hej@peech.dk.
Hvordan tracker jeg min ordre?
Når din ordre er pakket på vores lager, modtager du en mail med et trackinglink, som du kan bruge til at følge din pakke hele vejen gennem leveringsprocessen. Hvis du modtager mailen på en lørdag eller en hverdag op til en helligdag, bliver din pakke muligvis først afhentet og scannet af fragtfirmaet den efterfølgende hverdag.
Fejl i personlige oplysninger eller leveringsoplysninger
Har du lavet fejl i dine personlige oplysninger, må du under alle omstændigheder gerne hurtigst muligt kontakte vores kundetelefon +45 27 15 10 69, som har åbent tirsdag til lørdag 12-19, undtaget helligdage. Er det uden for kundetelefonens åbningstider, beder vi dig skrive en mail til vores kundeservice på hej@peech.dk
Vi kan ikke garantere, at vi kan nå at foretage ændringer, når først din bestilling er gået igennem. Dobbelttjek derfor altid dine oplysninger inden du gennemfører købet. Men vi vil selvfølgelig altid gøre vores bedste for at hjælpe.
Har du bestilt til lokal afhentning? Intet problem – i det tilfælde, kan vi sagtens foretage ændringer.
Har du bestilt med levering til en pakkeshop, pakkeboks eller direkte hjem til dig? I så fald er det som udgangspunkt ikke muligt for os at ændre i dine personlige oplysninger – så snart din ordre er pakket, bliver ordren låst og vi kan ikke redigere den. Vi prioriterer hurtig levering, og vores pakketeam er effektive.
Kan jeg annullere min ordre?
Har du brug for at annullere din ordre, må du under alle omstændigheder gerne hurtigst muligt kontakte vores kundetelefon +45 27 15 10 69, som har åbent tirsdag til lørdag 12-19, undtaget helligdage. Er det uden for kundetelefonens åbningstider, beder vi dig skrive en mail til vores kundeservice på hej@peech.dk, hvor du angiver “Annullering” i emnefeltet.
Har du bestilt til lokal afhentning? Intet problem – i det tilfælde, kan vi godt annullere din ordre.
Har du bestilt med levering til en pakkeshop, pakkeboks eller direkte hjem til dig? I så fald er det kun muligt at annullere din ordre, inden den bliver pakket. Vi prioriterer hurtig levering, og vores pakketeam er effektivt. Det betyder, at det sjældent er muligt for os at kunne annullere din ordre.
Jeg har modtaget et forkert produkt
Det er vi kede af! Fejl kan desværre ske, det er vi klar over – og vi gør os umage for hurtigst muligt at rette op på den. Hvis du har modtaget et forkert produkt, skal du hurtigst muligt kontakte os på vores kundeservice hej@peech.dk, hvor du angiver følgende detaljer:
- Dit ordrenummer. Det fremgår af den ordrebekræftelse, du har modtaget ved købet. Hvis ikke du kan finde det, kan du skrive den mailadresse og det telefonnummer, du brugte til din bestilling
- En beskrivelse af fejlen
- Et billede af den samlede forsendelse, du har modtaget
Vi hjælper dig videre herfra på mail, og lader dig som kunde vælge den løsning, der passer bedst.
Der mangler et produkt i min ordre
Det er vi kede af! Fejl kan desværre ske, det er vi klar over – og vi gør os umage for hurtigst muligt at rette op på den. Hvis du mangler et produkt, skal du hurtigst muligt kontakte os på vores kundeservicemail hej@peech.dk, hvor du angiver følgende detaljer:
- Dit ordrenummer. Det fremgår af den ordrebekræftelse, du har modtaget ved købet. Hvis ikke du kan finde det, kan du skrive den mailadresse og det telefonnummer, du brugte til din bestilling.
- En beskrivelse af, hvilket produkt du mangler
- Et billede af den samlede forsendelse, du har modtaget
Vi hjælper dig videre herfra på mail, og lader dig som kunde vælge den løsning, der passer bedst.
Kan jeg bytte eller tilføje varer til min ordre?
Ønsker du at lave ændringer i din ordre, må du under alle omstændigheder gerne hurtigst muligt kontakte vores kundetelefon +45 27 15 10 69, som har åbent tirsdag til lørdag 12-19, undtaget helligdage. Er det uden for kundetelefonens åbningstider, beder vi dig skrive en mail til vores kundeservice på hej@peech.dk
Vi kan ikke garantere, at vi kan nå at foretage ændringer, når først din bestilling er gået igennem. Dobbelttjek derfor altid din bestilling inden du gennemfører købet. Men vi vil selvfølgelig altid gøre vores bedste for at hjælpe.
Har du bestilt til lokal afhentning? Intet problem – i det tilfælde, kan vi sagtens foretage ændringer i din ordre.
Har du bestilt med levering til en pakkeshop, pakkeboks eller direkte hjem til dig? I så fald er det som udgangspunkt ikke muligt for os at foretage ændringer i din ordre – så snart din ordre er pakket, bliver den låst og vi kan ikke redigere den. Vi prioriterer hurtig levering, og vores pakketeam er effektivt.
spørgsmål vedrørende
Produktpleje og -opbevaring
Udløb af produkter
Nogle produkter, såsom glidecreme, kondomer og andre flydende produkter, kan have en udløbsdato. Den vil altid stå angivet på produktet. Flydende produkter har ofte et symbol, der viser den anbefalede levetid efter åbning. I nogle tilfælde kan der også stå på flasken, at indholdet skal bruges inden for en bestemt periode. Vi anbefaler, at du ikke anvender produkter, der er udløbet, da sikkerheden og/eller den forventede effekt kan være påvirket.
Hvordan skal jeg opbevare mine produkter?
Det er vigtigt at du opbevarer dine produkter korrekt – det forlænger levetiden på produkterne og samtidig sikre, at de ikke beskadiger hinanden. Generelt er det bedst at opbevare de forskellige produkter separat. Nogle materialer kan ikke tåle at være i kontakt med hinanden, fordi materialerne reagerer og nedbrydes. Det gælder TPE, TPR, PCV og silikone. Vær opmærksom på, at garantien ikke dækker, hvis du har opbevaret dine produkter forkert.
Du bør derfor altid opbevare dit sexlegetøj adskilt fra hinanden. Nogle produkter har medfølgende silke- eller satinposer lavet specifikt til opbevaring, men du kan selvfølgelig også opbevare dit sexlegetøj i deres originale emballage.
Det er samtidig vigtigt, at du opbevarer dine produkter på et tørt sted ved stuetemperatur og væk fra direkte sollys.
Hvis materialet eller overfladen på et produkt er blevet flosset, beskadiget eller ødelagt på nogen måde, skal du stoppe med at bruge produktet og afskaffe det på forsvarlig vis.
Hvordan rengør og vedligeholder jeg bedst mine produkter?
Rengøring
Det er vigtigt at tale om hygiejne, når det kommer til sexlegetøj. Du bør altid rengøre dine produkter med en toy cleaner (særlig rens til sexlegetøj) eller mild, parfumefri sæbe og lunt vand, både inden og efter brug. Vær opmærksom på, at nogle produkter er vandtætte, hvor andre er vandafvisende. Vandafvisende produkter anbefaler vi, at du rengør med en opvredet, blød mikrofiberklud og toy cleaner. Det samme gør sig gældende for produkter i vegansk læder og metal. Vandtætte produkter kan du vaske under vandhanen eller i en balje.
Glidecremer og sexlegetøj
Inden du kombinerer anvendelse af sexlegetøj og glidecreme, er det vigtigt, du finder ud af, hvilket materiale dit sexlegetøj er lavet i. Du må aldrig bruge silikonebaseret glidecremer med sexlegetøj i silikone, da det kan forårsage en kemisk reaktion og ødelægge overfladen på sexlegetøjet, så det ikke længere er sikkert at anvende. Hvis du gerne vil være på den sikre side, køb da en vandbaseret glidecreme, da den kan anvendes sammen alle materialer. Du kan læse mere om de forskellige slags glidecremer her.
Særligt for penissleeves
Penissleeves er lavet i et blødt materiale, der over tid kan klistre. Du plejer dit produkt ved at behandle det med kalkpulver efter rengøring. Pulveret vil give et mat udseende, vedligeholder kvaliteten og forlænger levetiden af produktet.
Produkter med batterier
Det er altid en god idé at fjerne alle batterier fra dine produkter, når du ikke bruger dem. Hvis produktet føles som om det er ved at blive overophedet, skal du straks slukke det og fjerne batterierne. Husk altid at bortskaffe batterier forsvarligt.
Genopladelige produkter
Oplad kun dit produkt med den oplader, der fulgte med, og tag stikket ud, så snart det er fuldt opladt.
Sikker brug af produkter
Når du anvender sexlegetøj, er det på eget ansvar. Det er vigtigt, at du altid læser og gemmer manualen til dine produkter, så du altid kan orientere dig i, hvordan du anvender, plejer og bortskaffer dem korrekt.
Hverken Peech eller nogen af vores distributører påtager sig noget ansvar for brugen af produkterne. Hvis du foretager ændringer af enhver art (bortset fra dem, der udtrykkeligt er godkendt af producenten), bortfalder garantien for det pågældende produkt. Sørg for at kontrollere materialerne eller ingredienserne i alle produkter inden brug, så du undgår potentielle allergener. Du kan altid finde dem på produktsiden eller i den medfølgende manual.
Særlige hensyn i produktkategorier
- Penisringe: Penisringe kan anvendes efter behov. En peninsring fungerer ved at stramme om penis – men det må ikke gøre ondt. Det er vigtigt, at du fjerner penisringen med det samme, hvis din penis bliver øm, misfarvet eller du oplever ubehag. Desuden er det vigtigt, at du anvender en penisring i maksimalt 30 minutter ad gangen.
- Buttplugs og analstimulering: Når du anvender sexlegetøj til at stimulere dig selv (eller en partner) analt, er det vigtigt, at du kun anvender produkter, der er beregnet til formålet. Det vil sige sexlegetøj, som har en stopper, der sikrer, at produktet bliver hvor det skal – og altså ikke smutter op, så du ikke kan få det i det igen. Vi anbefaler desuden, at du altid bruger en vandbaseret glidecreme, når du anvender sexlegetøj til stimulering analt. Du producerer ikke selv noget naturlig lubrikation i det område – hellere for meget end for lidt, da slimhinderne er sarte og friktion kan lede til rifter og anden ubehag. Du kan finde vores buttplugs lige her.
- Bondage: Anvender du og din(e) partner(e) reb til bondage, er det vigtigt, at rebet ikke bindes for stramt, så blodtilførslen hæmmes. En god tommelfingerregel er, at man skal kunne få to fingre ind mellem rebet og huden. Hav også altid en saks liggende, hvis der bindes en kunde, der er svær at få op igen. Er du helt ny i bondage, kan det være en god idé at starte med sex tape – en slank tape i PVC, der kun klistrer til sig selv. Det er sikkert at bruge, da det er nemt at få af – du skal blot tage fat i enden af det.
Bortskaffelse af produkter
Når du ikke længere kan bruge dit produkt, skal du kassere det på en ansvarlig måde. Hvis du er i tvivl om, hvordan du skal gøre, kan du aflevere det på din lokale genbrugsstation. Vores egne produkter er designet sådan, at de kan smides i elektronisk affald.
Du er også altid velkommen til at returnere dine produkter gennem os. Det gælder, uanset om produkterne i første omgang er købt hos os eller ej. Ønsker du, at vi skal kassere (eller kreativt genanvende) produkter, kan vi gøre det sikkert og nemt for dig – du skal blot indlevere dem i en af vores butikker:
Peech København
Guldbergsgade 25, kld. tv.
2200 København N
Peech Aarhus
Badstuegade 16
8000 Aarhus C
Indeholder jeres produkter ftalater?
Hos Peech sørger vi selvfølgelig for, at vores produkter er sikre for dig og din krop. Sammen med vores leverandører sikrer vi, at alle kemikalieregler overholdes – det vil altså sige, at alle produkter vi sælger, ikke indeholder skadelige kemikalier. Det betyder også, at du ikke finder ftalater i vores produkter.
spørgsmål vedrørende
Bytte og retur
Kan jeg bytte en vare?
Hvis du svinger forbi en af vores fysiske butikker, er det muligt at bytte ubrugte og uåbnede produkter købt i vores webshop. Skulle der være en difference, betales den på stedet – eller refunderes til det betalingsmiddel, du har brugt til at gennemføre det oprindelige køb.
Peech København
Guldbergsgade 25, kld. tv.
2200 København N
Peech Aarhus
Badstuegade 16
8000 Aarhus C
Har du ikke mulighed for at komme forbi en af vores butikker, kan vi desværre ikke tilbyde ombytning af produkter. Du kan se her, hvordan du returnerer en vare. Derefter kan du foretage et nyt køb på vores hjemmeside, hvor du bestiller den eller de varer, du gerne vil have i stedet for.
Pssst! Hvis du anvender rabatkoden ‘fersken’ får du 10% på dit køb.
Hvordan returnerer jeg en vare?
Det er muligt at returnere ubrugte og uåbnede produkter indenfor 14 dage efter du har modtaget din ordre. Hvis hygiejneforseglingen er brudt, anses produktet som åbnet og brugt, og vi kan af hygiejnemæssige årsager ikke tage produktet retur og tilbyde en refusion.
Aflevér pakken til en af vores butikker
Det er altid muligt at komme forbi en af vores butikker med det eller de produkter, du ønsker at returnere. Vi håndterer og behandler returneringen på stedet og refunderer beløbet til det betalingsmiddel, du har gennemført købet med. Dette gælder på tværs af vores butikker og hvis pakken er købt på vores webshop.
Peech København
Guldbergsgade 25, kld. tv.
2200 København N
Peech Aarhus
Badstuegade 16
8000 Aarhus C
Send pakken retur til os
Hvis du ønsker at returnere hele eller dele af din ordre, skal du gøre følgende:
- Skriv en mail til vores kundeservice hej@peech.dk, hvor du udtrykkeligt gør opmærksom på, at du ønsker at returnere et eller flere produkter.
- Pak varen forsvarligt ind – anvend eventuelt den emballage, varen blev leveret i.
- Vedlæg en seddel med dit ordrenummer. Det fremgår af den ordrebekræftelse, du har modtaget ved købet. Hvis ikke du kan finde det, kan du skrive den mailadresse og det telefonnummer, du brugte til din bestilling.
- Send pakken retur til følgende adresse:
Peech København
Guldbergsgade 25, kld. tv.
2200 København N
hej@peech.dk
+45 29 47 69 61
Generelt om returprocessen
- Du får ikke besked, når vi har modtaget pakken, men du kan følge din forsendelse hele vejen på det trackinglink, du som afsender af en pakke modtager af fragtfirmaet.
- Når vi har modtaget din pakke, behandler vi den i løbet af 14 hverdage. Du modtager en mail, når vi har behandlet sagen.
- Vær opmærksom på, at vi ikke refunderer dine fragtomkostninger i forbindelse med leveringen eller returforsendelsen, og at du selv bærer risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem.
- Der modtages kun forsendelser sendt til døren – det vil sige, at vi ikke modtager forsendelser sendt til pakkeshops, pakkebokse, posthuse eller pr. efterkrav.
- Hvis du skal have penge retur, vil du modtage dem efter 10 bankdage, når vi har modtaget og behandlet returen
Kan jeg returnere dele af en ordre?
Du er mere end velkommen til at returnere dele af din ordre. Følg venligst vejledningen i afsnittet ovenfor.
Hvor lang tid tager det at behandle en returnering?
Hvis du sender en returpakke til vores adresse, bestræber vi os på at behandle returneringen inden for 14 dage. I forbindelse med højsæson med ekstraordinær travlhed eller i forbindelse med helligdage, kan det dog ske, at returneringen tager længere tid at behandle. Hvis du skal have penge retur, vil du modtage dem efter 10 bankdage, når vi har modtaget og behandlet returen.
Hvad sker der, hvis jeg ikke henter min ordre i en pakkeshop eller pakkeboks?
Hvis du vælger ikke at afhente din pakke i en pakkeshop eller pakkeboks, kontakter vi dig, når vi modtager pakken retur. Her får du mulighed for at vælge, om du ønsker vi skal sende din pakke igen, eller om du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten og modtage en refusion.
Vær opmærksom på, at vi opkræver et beløb for at gensende din pakke på 39 DKK. Vi refunderer ikke leveringsomkostningerne.
Hvordan bruger jeg min fortrydelsesret?
Vi vil gerne gøre det nemt for dig. Dine produkter kan returneres ved anvendelse af fortrydelsesretten. Du kan undlade at afhente din pakke i pakkeshoppen eller pakkeboksen. Orientér os skriftligt på hej@peech.dk, om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret og vælger ikke at afhente din pakke. Hvis du afhenter din pakke, kan du læse mere om, hvordan du benytter din fortrydelsesret i afsnittet "Hvordan returnerer jeg en vare?".
Hvornår modtager jeg en refusion?
Når vi har håndteret din returnering, modtager du en mail fra os angående refusion af dit beløb. Vær opmærksom på, at vi ikke refunderer eventuelle leveringsomkostninger. Hvis der er problemer med den eller de varer, du har returneret, kontakter vi dig på mail. Efter returneringen er behandlet, kan der gå op til 10 bankdage, før beløbet er tilgængeligt i din netbank.
spørgsmål vedrørende
Reklamation
Jeg har modtaget et defekt produkt. Hvad gør jeg nu?
Det er vi kede af – det skal vi selvfølgelig have fundet en løsning på! Hvis der er tale om et elektronisk produkt, har vi et par tips og tricks, du kan afprøve, inden du kontakter vores kundeservice. Vi opfordrer desuden til at du gennemlæser den medfølgende brugermanual for at sikre, at du håndterer og anvender produktet korrekt.
Har du tændt produktet korrekt?
De fleste produkter tændes ved at holde knappen inde et par sekunder.
Sørg for at produktet er fuldt opladt opladt
De fleste produkter har en smule strøm på, når man modtager dem. Inden du tager produktet i brug, sørg da for, at produktet er fuldt opladt. Dioden på produktet bør blinke mens det lader op. Når produktet er fuldt opladt, lyser dioden konstant.
- Oplad produktet til dioden lyser konstant.
- Sørg for at fjerne opladeren, inden du tænder produktet.
- Hold tændknappen inde et par sekunder. For nogle produkter gælder det, at motoren tænder sammen med produkter – for andre produkter gælder det, at selve produktet tænder, men at man skal klikke en enkelt gang på knappen for at igangsætte motoren.
Produkter udstyret med rejselås
Nogle produkter er udstyret med en rejselås, som kan være aktiveret, når du modtager produktet. Du kan altid tjekke, om det er tilfældet med produktet, ved at gennemgå brugermanualen. Her er en liste over de brands, hvis produkter ofte er udstyret med en rejselås:
Det varierer fra brand til brand, hvordan rejselåsen aktiveres og deaktiveres. Vi opfordrer til, at du gennemlæser den medfølgende brugermanual.
Fjernstyrede produkter – fjernbetjening
Nogle produkter har en medfølgende fjernbetjening – det gælder for produkter med fjernbetjening, at de også kan styres uden fjernbetjeningen. Her er en liste over de brands, hvis produkter kan være udstyret med en fjernbetjening.
Det varierer fra brand til brand, hvordan fjernbetjeningen aktiveres og anvendes. Som udgangspunkt skal produktet tændes først, derefter fjernbetjeningen. Vi opfordrer til, at du gennemlæser den medfølgende brugermanual.
Fjernstyrede produkter – Bluetooth-forbindelse
Nogle produkter har mulighed for fjernstyring gennem en app, som forbindes gennem Bluetooth.
- Sørg for, at Bluetooth-produktet og din telefon er tæt på hinanden.
- Kontrollér, at produktet er tændt og fuldt opladt.
- Afbryd forbindelsen til andre Bluetooth-enheder, der er tæt på din telefon.
- Slet og fjern din profil og selve appen. Prøv derefter at installere appen igen.
- Sørg for at oplade produktet ved at følge instruktionerne for genopladelige produkter (se ovenfor)
- Størstedelen af app-kontrollerede produkter har en langdistancefunktion. Læs venligst brugervejledningen for at aktivere denne funktion på produktet.
Her er en liste over de brands, hvis produkter kan være udstyret med en fjernbetjening.
Batteridrevne produkter
Få produkter i vores sortiment anvender udsiftelige batterier. Der medfølger testbatterier – nogle gange ved siden af, andre gange er de allerede isat.
- Fjern det lille stykke membranpapir, der ligger mellem batteriet/batterierne og låget
- Fjern ikke papiret/plastikken omkring kanten af kabinettet i produktet.
- Hold tændknappen inde i 3-5 sekunder for at tænde produktet. For nogle produkter gælder det, at det tændes ved et enkelt, hurtigt tryk på tændknappen.
- Sørg for, at batteriet er isat korrekt. Hvis ikke det virker, kan du forsøge med et nyt batteri.
- Prøv enten at løsne låget en smule eller skru det mere fast.
Hvis ovenstående tricks ikke hjalp, kan du kontakte vores kundeservice pr mail på hej@peech.dk eller vores kundetelefon: +45 27 15 10 69, som har åbent tirsdag til lørdag 12-19, undtaget helligdage.
Mit produkt er stoppet med at virke. Hvad gør jeg nu?
Lad os hellere få ordnet det hurtigst muligt. Produkter, der ikke har været i brug i et godt stykke tid, kan godt have brug for en fuld opladning eller et sæt nye batterier. Prøv det til at starte med. Vi har samlet et par tips og tricks til forskellige produkttyper nedenfor, du kan orientere dig i. Hvis du produkt stadig ikke – kontakt da vores kundeservice pr mail på hej@peech.dk.
Du skal ikke sende dit produkt retur, før du har været i kontakt med os.
Vær opmærksom på, at hvis du har købt et af vores produkter gennem en anden forhandler og ikke direkte hos os, skal eventuelle reklamationer håndteres direkte af den pågældende butik eller webshop, hvor du har købt dit produkt.
Sørg for at produktet er fuldt opladt opladt
De fleste produkter har en smule strøm på, når man modtager dem. Inden du tager produktet i brug, sørg da for, at produktet er fuldt opladt. Dioden på produktet bør blinke mens det lader op. Når produktet er fuldt opladt, lyser dioden konstant.
- Oplad produktet til dioden lyser konstant.
- Sørg for at fjerne opladeren, inden du tænder produktet.
- Hold tændknappen inde et par sekunder. For nogle produkter gælder det, at motoren tænder sammen med produkter – for andre produkter gælder det, at selve produktet tænder, men at man skal klikke en enkelt gang på knappen for at igangsætte motoren.
Produkter udstyret med rejselås
Nogle produkter er udstyret med en rejselås, som kan være aktiveret, når du modtager produktet. Du kan altid tjekke, om det er tilfældet med produktet, ved at gennemgå brugermanualen. Her er en liste over de brands, hvis produkter ofte er udstyret med en rejselås:
Det varierer fra brand til brand, hvordan rejselåsen aktiveres og deaktiveres. Vi opfordrer til, at du gennemlæser den medfølgende brugermanual.
Fjernstyrede produkter – fjernbetjening
Nogle produkter har en medfølgende fjernbetjening – det gælder for produkter med fjernbetjening, at de også kan styres uden fjernbetjeningen. Her er en liste over de brands, hvis produkter kan være udstyret med en fjernbetjening.
Det varierer fra brand til brand, hvordan fjernbetjeningen aktiveres og anvendes. Som udgangspunkt skal produktet tændes først, derefter fjernbetjeningen. Vi opfordrer til, at du gennemlæser den medfølgende brugermanual.
Fjernstyrede produkter – Bluetooth-forbindelse
Nogle produkter har mulighed for fjernstyring gennem en app, som forbindes gennem Bluetooth.
- Sørg for, at Bluetooth-produktet og din telefon er tæt på hinanden.
- Kontrollér, at produktet er tændt og fuldt opladt.
- Afbryd forbindelsen til andre Bluetooth-enheder, der er tæt på din telefon.
- Slet og fjern din profil og selve appen. Prøv derefter at installere appen igen.
- Sørg for at oplade produktet ved at følge instruktionerne for genopladelige produkter (se ovenfor)
- Størstedelen af app-kontrollerede produkter har en langdistancefunktion. Læs venligst brugervejledningen for at aktivere denne funktion på produktet.
Her er en liste over de brands, hvis produkter kan være udstyret med en fjernbetjening.
Batteridrevne produkter
Få produkter i vores sortiment anvender udsiftelige batterier. Der medfølger testbatterier – nogle gange ved siden af, andre gange er de allerede isat.
- Fjern det lille stykke membranpapir, der ligger mellem batteriet/batterierne og låget
- Fjern ikke papiret/plastikken omkring kanten af kabinettet i produktet.
- Hold tændknappen inde i 3-5 sekunder for at tænde produktet. For nogle produkter gælder det, at det tændes ved et enkelt, hurtigt tryk på tændknappen.
- Sørg for, at batteriet er isat korrekt. Hvis ikke det virker, kan du forsøge med et nyt batteri.
- Prøv enten at løsne låget en smule eller skru det mere fast.
Hvordan reklamerer jeg over et defekt produkt?
Vi er kede af, at dit produkt ikke fungerer som det skal. Vi lover at gøre vores absolut bedste for at sikre en nem og gnidningsfri proces. Almindeligvis er det nemt at foretage en reklamation – men i nogle tilfælde skal vi have produktet tilbage til en gennemgang og kontrol. Hvis det er tilfældet, orienterer vi dig herom.
Send en mail til vores kundeservicemail hej@peech.dk. Heri bedes du gøre udtrykkeligt opmærksom på, at du ønsker at anvende din reklamationsret. Inkludér desuden følgende oplysninger – så kan vi håndtere reklamationen hurtigst muligt.
- Dit ordrenummer. Det fremgår af den ordrebekræftelse, du har modtaget ved købet. Hvis ikke du kan finde det, kan du skrive den mailadresse og det telefonnummer, du brugte til din bestilling.
- En beskrivelse af problemet – hvornår det opstår, hvad du har forsøgt for at løse det.
- Et billede og/eller en video af problemet.
- Hvis produktet bruger batterier, skal du også tage et billede eller en video af, hvordan du har sat dem i produktet.
Gem altid dit produkt, indtil vi har løst problemet. Du skal ikke indlevere det eller sende det tilbage til os, med mindre vi giver dig besked om det. Vores egne produkter er designet sådan at de kan smides i elektronisk affald – så er den del nemt håndteret.
Hvorfor er mit produkt smeltet?
Hvis et af dine produkter er smeltet, skyldes det, at du har opbevaret det forkert. Der kan opstå en kemisk reaktion, hvis nogle produkter og/eller materialer kommer i kontakt med hinanden – det kan også ske, selvom to produkter er lavet i samme materiale. Det kan også skyldes, at du har brugt en forkert type glidecreme sammen med produktet. Du kan desværre ikke reklamere over et produkt der er smeltet, hvis det skyldes forkert håndtering og/eller opbevaring.
Du kan læse mere om, hvordan du skal opbevare og pleje dine produkter under "Produktpleje og -opbevaring".
Hvor lang er reklamationsretten?
Hvis et produkt viser sig at være defekt, har du 24 måneders reklamationsret fra modtagelsen af produktet. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Peech i rimelig tid, efter at fejlen eller manglen er opdaget eller burde have været opdaget.
Hvis varen er kommet til skade under transporten, skal du sørge for at notere og oplyse dette, når du modtager din pakke. Tag billeder af pakken, etiketten og skaden på selve produktet og send billederne til vores kundeservicemail på hej@peech.dk inden for fem hverdage efter modtagelse.
Vær opmærksom på, at hvis du har købt et af vores produkter gennem en anden forhandler og ikke direkte hos os, skal eventuelle reklamationer håndteres direkte af den pågældende butik eller webshop, hvor du har købt dit produkt.
Min pakke er beskadiget ved levering
Vi bestræber os altid på at pakke og sende ordrer så sikkert som muligt – nogle gange kan der desværre ske skader på pakkerne et sted i leveringsprocessen. Hvis det sker, er vi selvfølgelig kede af oplevelsen.
Hvis det viser sig, at produktet eller produkterne er blevet beskadiget i forbindelse med leveringen, skal du tage billeder og/eller video af det og sende det til vores kundeservicemail på hej@peech.dk inden for fem hverdage efter modtagelse. Så hjælper vi med at få sendt nogle nye, velfungerende produkter afsted til dig – og håndterer selvfølgelig også reklamationen med fragtfirmaet.
Produktets emballage er beskadiget ved ankomst, men jeg vil gerne anvende min returret.
Hvis produktemballagen var beskadiget ved ankomsten, og du gerne vil returnere produktet, skal du give os besked, inden du sender det retur til os. Send os mail til vores kundeservice på hej@peech.dk med følgende oplysninger.
- Dit ordrenummer. Det fremgår af den ordrebekræftelse, du har modtaget ved købet. Hvis ikke du kan finde det, kan du skrive den mailadresse og det telefonnummer, du brugte til din bestilling.
- Hvilke(t) produkt(er) du ønsker at returnere
- At emballagen var beskadiget ved modtagelsen
- Vedhæft et eller flere billeder og/eller video af skaden på emballagen
Vær opmærksom på, at vi ikke refunderer dine fragtomkostninger i forbindelse med leveringen eller returforsendelsen, og at du selv bærer risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Der modtages kun forsendelser sendt til døren – det vil sige, at vi ikke modtager forsendelser sendt til pakkeshops, pakkebokse, posthuse eller pr. efterkrav.
Kontakt
Hvordan kan jeg kontakte jer?
Vores kundeservice står altid klar til at hjælpe dig. Vi bestræber os altid på at yde personlig og tryg kundeservice, rådgivning og vejledning, uanset om dit spørgsmål måtte vedrøre et produkt eller være af mere følsom karakter.
Du kan kontakte os pr mail på hej@peech.dk eller vores kundetelefon: +45 27 15 10 69, som har åbent tirsdag til lørdag 12-19, undtaget helligdage. Det er også muligt at kontakte os i samme tidsrum på vores livechat (du finder ikonet nederst til højre på vores startside), hvor du kan stille spørgsmål om et produkt, din levering, eller hvis du har brug for hjælp til dit køb.
Vi gør vores bedste for hurtigst muligt at besvare henvendelser på mail – du kan forvente svar indenfor to døgn.
Jeg har et spørgsmål vedrørende events, samarbejder eller partnerskaber med Peech
Hos Peech arbejder vi for at nedbryde tabuer og normalisere sexlegetøj. Vi har en bred eventportføjle, der favner, at sex på samme tid er både seriøst, sårbart og sjovt. Vi samarbejder med forskellige brands, content creaters og eventarrangører. Kontakt os endelig pr mail med din idé eller forslag til samarbejde.
For generelle henvendelser: hej@peech.dk
For samarbejder, PR og events: clara@peech.dk
For at forhandle Peech produkter: cille@peech.dk